شنبه ، 29 تير ، 1398
حداقل
جستجو
حداقل
RSS

حداقل
اخبار و رویدادها
کد خبر: 606   |  دفعات بازدید : 72   |  نظرات : 0 RSS comment feed   |   نسخه چاپی   |   ارسال به دوستان  

🔹 به بهانه پایان هفته ارتباطات و روابط عمومی سال ۱۳۹۸ هفته ارتباطات و روابط عمومی هم گذشت و ما مانده ایم‌ با کلی از اتفاقات و برنامه های پیش بین شده و نشده . ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی

04 خرداد, 1398

🔹 به بهانه پایان هفته ارتباطات و روابط عمومی سال ۱۳۹۸ هفته ارتباطات و روابط عمومی هم گذشت و ما مانده ایم‌ با کلی از اتفاقات و برنامه های پیش بین شده و نشده . ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی ( به عبارتی ۲۷ اردیبهشت الی ۲ خرداد هفته روابط عمومی ) فرصت مغتنمی بود برای مدیران و کارشناسان این حرفه تا با ارایه بیانات و دیدگاهای علمی ، عملی و یا تجربی خود سهمی داشته باشند در شناساندن این علم " هنر هشتم " به مخاطبین و مدیرانی که به نوعی اهمیتی آنچنانی به این علم نمی دهند . علمی که از طریق فعالیت های مدیران و کارشناسان روابط عمومی جایگاهی ویژه و تاثیرات به سزایی در تسهیل امور مردم و ارتباطات آنان با سازمان‌هادارد . امروزه این تفکر قالب شده است که هنر ، علم و صنعت روابط عمومی ، شغل و حرفه‌ای تخصصی شده و در همه زمینه ها ( تئوری و عملی ) رو به رشد است . این علم پویا و کارا می‌تواند به صورت شایسته ای در خدمت مدیران بوده و زمینه تقویت و رشد اندیشه‌های فرهنگی ، هنری و اجتماعی و علمی را در کشور باعث شده و موجبات ارتباطات مناسب و سازنده را بین مردم و مسئولین برقرار نماید . این علم همچنین توانسته با ابزارهای در اختیار ( نظر سنجی ، تحلیل محتوا ، تجهیزات الکترونیکی ، اپلیکیشن ها ، ابزارهای دیجیتالی ، فضای مجازی ، شبکه های اینترنتی ، رسانه های دیداری ، شنیداری ، مکتوب و ... ) آگاهی مخاطبین و ذینفعان را افزایش داده و خواسته‌ها ، تمایلات و انتظارات آنان را به شکل سازمان یافته‌ای طبقه بندی نموده و در اختیار برنامه ریزان و تصمیم‌گیران قرار دهد . هرچند در این راه کاستی هایی هم مشاهده می شود . باید بدانیم و آگاه باشیم که : * عدم وحدت رویه نهادها ، سازمانها و متولیان حوزه روابط عمومی در کشور ( از قبیل انجمن ها ، موسسات ، سمن ها و ... ) در برگزاری مناسب و شایسته روز ملی ارتباطات و روابط عمومی . * ضعف و یا عدم موافقیت مدیران ارشد در اعزام و حضور مدیران و کارشناسان روابط عمومی در همایش های روابط عمومی و علوم مشابه . * برگزاری همایش های بومی نشده دوره های آموزشی روابط عمومی در سازمان ها که محتوای آموزشی ناکارآمدی را منتقل می کنند . * عدم حمایت جدی متولیان حوزه روابط عمومی در استان ها از مشکلات ( تشکیلاتی ، عزل ، انتصاب ، تامین اعتبار و ... ) و کاستی های مدیران روابط عمومی . * ارایه و بیان دیدگاه های غیرتخصصی مسئولان ومدیران ارشد نسبت به جایگاه و فعالیت های تخصصی روابط عمومی . * عدم نظرسنجی ، پایش و چرایی نارضایتی مدیران روابط عمومی از شغل خود و اعلام آن به تصمیم گیران و برنامه ریزان . * عدم بهره برداری مناسب مدیران ارشد سازمان ها از تخصص های علمی ، عملی ، مشاوره ای و .... مدیران روابط عمومی ها در تولید محتوا و اجرای برنامه ها . * مکاتبات و اطلاع رسانی نابهنگام متولیان حوزه روابط عمومی در برگزاری دوره های آموزشی و مناسبت های روابط عمومی . * عدم تعهد و حمایت مدیران روابط عمومی توسط سازمان هایی که خود به نوعی در جامعه متولی فرهنگ سازی هستند و یا اطلاع رسانی در زندگی شهرنشینی وظیفه ذاتی آنان است . * درک نامناسب ، روزمرگی و دلسردی بعضی از مدیران روابط عمومی از ردیف شغلی خود و مواردی دیگر ، نمونه‌هایی از کاستی‌ها و ضعف‌هایی هستند که در حوزه فعالیت های مدیران روابط عمومی ملموس بوده و گاها اثرات نامناسب و مخربی بر عملکرد ، روحیه ، شخصیت ، برنامه ریزی و تصمیم گیری آنان خواهد داشت . از تمامی اساتید دانشگاهی حوزه ارتباطات و رسانه ، مدیران سازمان ها ، مدیران روابط عمومی ، دانشجویان و همه علاقه مندان که در احیا ، توسعه ، رشد «هنر هشتم» لسانی ، قلمی و مکتوب تلاش می نمایند قدردانی نموده و دستان پر محبت آنان را می بوسم . با امید به اینکه : 1. با آسیب شناسی علمی ، لازم و دقیق 2. آینده نگری و ترسیم چشم اندازی مناسب 3. تعاملات بیشتر نهادهای ستادی با صف 4. تغییر باورهای غلط مدیران از نقش و وظایف روابط عمومی ها ( نصب بنر ، پیام تبریک و تسلیت و ... ) 5. استفاده از تجربه های موفق گذشتگان 6. حمایت متولیان حوزه روابط عمومی ( انجمن ها ، موسسات و سمن ها )و تلاش مجدانه همه مدیران و کارشناسان روابط عمومی در کشور ‌ ، اقداماتی شایسته در شناساندن این علم به آحاد جامعه در کشور صورت پذیرد . موفقیت تمامی مدیران و کارشناسان ارجمند را از درگاه ایزد دانا و متعال مسئلت می نمایم . رضا افخمی کارشناس روابط عمومی ۳خرداد۱۳۹۸ البرز 🌐کانال کنفرانس روابط عمومی ⚜️ @prconference ⚜️ www.prconference.ir

گروه : عمومی  |  
امتیاز دهی
نظرات
در حال حاظر نظری وجود ندارد. اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر

نام

ایمیل

وب سایت

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: